Typy miniaturek na YouTube

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Każde wideo na YouTube musi mieć swoją miniaturkę (thumbnail) – ten obrazek, który widzimy kiedy wideo nie jest odtwarzane. Im więcej jest wideo na YouTube i im większa konkurencja o uwagę ludzi, tym mocniej autorzy filmików starają się zwrócić naszą uwagę na swoje filmiki. Jak? Przykuwającą miniaturką.

Na odpierdziel

To najpopularniejszy typ miniaturek – ten automatycznie wygenerowany z widea przez YouTube.

Mini branding

Przez mini branding rozumiem dodawanie jakiegoś małego elementu do każdej miniaturki, aby potencjalny widz nawet „kątem oka” rozpoznał, z jakiego kanału pochodzi ten filmik.

Video Creators stosuje taką białą kamerkę na czerwonym trójkącie w lewym dolnym rogu ekranu. Fajny zabieg. Stety/niestety, ze względu na to, że jego branding naśladuje kolory YouTube’a, bo o tym jest ten kanał – o robieniu kariery na YT – to ta kamerka jest mało widoczna.

Kanał Z Prądem ma fajny, jajeczny, żółty branding, do którego ikonka piorunka wciśnięta w prawy górny róg miniaturki pasuje jak ulał.

Astrofaza – napisy na tym kosmicznym kanale budowane są w podobny sposób – geometryczne kształty, takie trochę rozjechane i zwykle dwie linijki tekstu.

Z wyróżniającym się kolorem

Dominujący kolor – ŻÓŁTY – bardzo ciekawe komponuje się z resztą zdjęć i obrazków, które zachowane są w szarej tonacji. To kanał Haw to Beast

Backlinko – tu dominującym kolorem jest zielony, ale nie w napisach ale w tle obrazków.

Jakie kolory wybierać? Specjaliści, w tym ten pan od Backlinko, radzą wybierać takie, których mało na YouTube – czyli nie biały, czarny i czerwony – bo one są wszędzie ze względu na kolory YT, ale właśnie inne – zielony, żółty, pomarańczowy, fioletowy. Kolory, które są rzadkie, a jednocześnie przyciągają wzrok.

Z twarzą twórcy

Podobno twarze przyciągają wzrok bardziej niż cokolwiek innego (no może poza porno)

Think Media to kanał, który opowiada o tym jak wyróżnić się i osiągnąć sukces na YouTube, ale też ma dużo recenzji sprzętu – mimo tego, ogromna większość miniaturek jest z twarzą twórcy kanału.

Wspominany wcześniej zielony Backlinko jest też tego przykładem – nawet w jego bardzo technicznej branży (SEO), przyciąga on uwagę kolorem i… Twarzą.

Oryginalny, zapamiętywalny styl

The Content Bug – buzia, z wyraźną miną, ale… Najbardziej oryginalne są napisy – czcionka, pisana capitalikami (wielkimi literami), taka trochę jakby rysowana, z dużym cieniem, co jest super, bo jak ona jest biała, to musi się odznaczać na różnym tle i do tego kolorowy cień pod napisem – ale taki nie pokrywający całej powierzchni pod literkami, wygląda jakby ktoś grubym flamastrem pojechał pod napisami. Czasami tych napisów nie widać tak dobrze, to wada tego artystycznego stylu, ale tak to fajnie to wygląda.

Z obrysowanymi na kolorowo postaciami

Ten styl bardzo popularny jest wśród młodzieżowych kanałów. To zapewne także pewnego rodzaju wyścig zbrojeń o uwagę – młodsi rozpraszają się szybciej, więc ich uwagę trzeba przykuć nie przebierając w środkach.

Przykładem takiej stylistki i takiego kanału jest niejaki Stuu – ma on ponad 4mln subskrybcji, co na polskie warunki, to ogromna liczba.

Zapisz się na newsletter

Nie przegap nowych ciekawych wpisów

Przeczytaj także:

YouTube

Metamorfoza miniatur (thumbnail) serii wideo na YouTube

Kiedy dodajemy wideo na YouTube, nasza praca nie kończy się na jego wyrenderowaniu i wgraniu do serwisu. Trzeba dodać jeszcze dodać do widea atrakcyjny wizualnie obrazek czyli miniaturkę (lub z angielska: thumbnail). Czasami taki wybór

Poznajmy się

Teraz Twoja kolej - napisz do mnie maila i powiedz co sprowadza Cię na tę stronę